Sute de turişti cazaţi într-un hotel-fantomă

histriabooking

Tupeul unor români care fentează statul atinge cote alarmante. Nimeni nu şi-ar putea imagina că, în România anului 2013, o clădire ce apare în acte ca imobil cu birouri de închiriat funcţionează ca hotel, fără să figureze ca unitate de cazare în evidenţele Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT). Se întâmplă în staţiunea Mamaia, unde sute de turişti sunt cazaţi la „hotelul” „Histria“, deţinut de omul de afaceri George Bosânceanu. Totul a ieşit la iveală după ce doi vâlceni veniţi în vacanţă la mare, nemulţumiţi de condiţiile de cazare, au făcut reclamaţie la mai multe instituţii ale statului. Reprezentanţii Primăriei Constanţa susţin că la adresa hotelului „Histria” este înregistrat un imobil cu birouri de închiriat. N-ar fi fost poate nimic ilegal dacă societatea ar fi primit dreptul de a funcţiona ca şi unitate de cazare de la ANT. Într-un răspuns oficial al ANT, obţinut la solicitarea cotidianului „Telegraf”, se menţionează că „Histria” nu este înregistrat în evidenţele ANT, deci nu poate funcţiona ca hotel. De altfel, şi preşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia, Nicolae Bucovală, a declarat că, „sub nicio formă, o clădire care funcţionează ca imobil cu birouri nu poate să funcţioneze în acelaşi timp şi ca hotel”. „Normele Ministerului Turismului sunt foarte clare. Pentru a caza turişti, trebuie să fie clasificat de Ministerul Turismului. Dacă organele abilitate şi-ar face treaba, respectiva unitate de cazare ar trebui sigilată”, a declarat Bucovală, care a subliniat că, la această oră, „Histria” nu este hotel. El este indignat că, „în timp ce unii încearcă să facă turism şi sunt investitori serioşi, alţii îşi bat joc”.

VACANŢA DE COŞMAR Cum s-a aflat totul? Vacanţa unor turişti din Râmnicu Vâlcea, veniţi la malul mării, s-a transformat în coşmar încă din prima zi. Deşi sperau să aibă parte de câteva zile de vis, totul s-a năruit odată ce au ajuns în camera hotelului „Histria”, din staţiunea Mamaia, unde trebuiau să fie cazaţi. „Când soţia mea a văzut cum arată camera, a început să plângă şi am decis să cerem alta. Am văzut în total şase camere şi niciuna nu ne-a plăcut, dar pentru că eram foarte obosiţi, am acceptat să rămânem acolo. Când ne-am întors seara de la plimbare, ne-am dat seama că nu puteam să dormim în camera respectivă. Era foarte cald şi un miros puternic de mucegai. Vasul de toaletă era mizerabil, nici nu aveam unde să ne facem duş, iar mobilierul foarte vechi”, a mărturisit turistul venit pe litoral în prima zi a săptămânii, pe 12 august, Iulian Iacob. Nicio legătură cu cele prezentate pe site-ul hotelului, www.hotelhistria.ro. Oamenii au povestit că au ales hotelul „Histria” pentru că le-a plăcut reclama online, unitatea de cazare fiind prezentată ca una de lux, cu camere dotate cu mobilier modern. „Am ajuns aici şi am văzut cu totul şi cu totul altceva. N-am prea avut ce să mai facem, aşa că am ales până la urmă, cu chiu, cu vai, o cameră. Păcat că autorităţile de aici se implică şi fac o atmosferă frumoasă, organizează fel şi fel de evenimente să ne distrăm”, a spus turistul. În momentul în care familia şi-a exprimat nemulţumirea şi a vrut să plece din hotel, cerându-şi banii pentru nopţile nepetrecute în unitatea de cazare, proprietarul unităţii, George Bosânceanu, i-a dat afară în miezul nopţii (luni spre marţi), fără să le returneze niciun leu din cei aproape opt sute plătiţi pentru patru nopţi de cazare. Astfel, cei doi soţi şi fiica lor au fost nevoiţi să îşi petreacă restul nopţii în maşină.

REACŢIA PATRONULUI Proprietarul hotelului, George Bosânceanu, are însă o altă variantă. „Doi turişti aflaţi în stare de ebrietate au deranjat liniştea celorlalte persoane cazate şi tocmai de aceea i-am dat afară pe la unu noaptea. Iar ei au cerut atunci banii, că nu le-au convenit condiţiile din cameră”, a susţinut Bosânceanu.

REACŢIA COMANDAMENTULUI LITORAL Ieri dimineaţă, turiştii au făcut reclamaţie la Comandamentul Litoral pentru Protecţia Consumatorului, după care, comisarii au mers în control la unitatea de cazare. Proprietarului i-au fost cerute o serie de acte şi autorizaţii de funcţionare, pe care însă acesta nu le-a putut prezenta, motiv pentru care este aşteptat cu toate documentele necesare în următoarele zile, la instituţie. „Controlul de astăzi (ieri – n.r.) este efectuat ca urmare a reclamaţiilor făcute şi de alţi turişti nemulţumiţi, în acest sezon estival, din cauza faptului că nu au găsit aer condiţionat sau că nu le-au fost schimbate cearşafurile timp de mai multe zile. Toate rezultatele din urma controlului vor fi prezentate, însă, la sfârşitul săptămânii, când se va întocmi şi procesul-verbal cu tot ceea ce am constatat”, a declarat comisarul-şef al Comandamentului Litoral pentru Protecţia Consumatorului, Flavius Nicoară. Totodată, el a mai precizat că unele nereguli au fost depistate în ceea ce priveşte calitatea mobilierului şi a accesoriilor din camere.

GARDA FINANCIARĂ I-A AMENDAT Dacă reprezentanţii Comandamentului Litoral pentru Protecţia Consumatorilor nu au încheiat, încă, un proces-verbal de contravenţie, specialiştii Gărzii Financiare, care la rândul lor au verificat, ieri, unitatea, au aplicat o sancţiune de 3.000 de lei. Comisarul-şef al Gărzii, Ciprian Mihail Fronea, a declarat că au fost găsite nereguli ce vizează Legea contabilităţii.

NU SUNT SINGURII NEMULŢUMIŢI Mai mult, pe site-ul de profil www.amfostacolo.ro, postările celor care au avut parte de vacanţe de coşmar curg, iar toţi ceilalţi iubitori de călătorie sunt atenţionaţi şi avertizaţi să nu îşi petreacă sejurul acolo. „Sincer, nu recomand nimănui acest hotel! Încă de la recepţie îţi dădeai seama că e o greşeală să rămâi acolo…”, „Nici măcar nu ştiu cu ce să încep… cu condiţiile deplorabile, cu serviciile infecte sau cu anomaliile care se întâmplă în acest hotel? În orice caz, nu recomand nimănui să îşi facă concediul aici”. Acestea sunt doar două dintre zecile de păreri ale turiştilor nemulţumiţi.

Sursa :

turism.infoportal.rtv.net