Istanbul “Silent Airport” – informare Tarom

Ataturk_Airport_overview_Karakas

Stimati pasageri,

 

Avem placerea de a transmite mai jos informarea primita din partea companiei aeriene Tarom.

Incepand cu sezonul de iarna 2015 – 2016, aeroportul Ataturk din Istanbul s-a alaturat aeroporturilor care au implementat conceptul “silent airport”.

Acest concept presupune renuntarea la anunturile audio in cadrul aeroportului:

– renuntarea la anunturile referitoare la schimbarea portilor sau orelor de imbarcare;

– renuntarea la anunturile referitoare la cazurile de neregularitati operare (anulari, intarzieri);

– renuntarea la anunturile nominale, efectuate in mod normal pentru pasagerii care nu se prezinta la timp la poarta de imbarcare (anunturi efectuate anterior la microfon in engleza si turca).

 

Sunt mentinute toate mijloacele de informare vizuala a pasagerilor, prin intermediul ecranelor amplasate in zona dintre trecerea frontierei si portile de imbarcare. Informatiile sunt limitate la campurile prevzaute pe aceste ecrane:

– STD – doar mentionarea orei programate de decolare;

– ETD – doar mentionarea orei estimate de decolare;

– FLIGHT / DESTINATION / GATE;

– REMARK – prevazut doar pentru anunturile: wait for gate / go to gate / cancelled / delayed / gate closed.

 

Aceste ecrane nu semnaleaza explicit ca a survenit o schimbare (ex. “gate changed”), fapt ce atrage dupa sine responsabilizarea pasagerilor in a verifica periodic:

– poarta de imbarcare afisata (fara a se mentiona undeva ca a ceasta a fost schimbata sau nu);

– noua ora de decolare a zborului – pentru cazurile de intarziere (singura mentiune din campul “remark” prevazut pe ecrane este “delayed” / “gecikmis”, informatii afisate alternativ engleza / turca;

– anularea zborului – pentru aceste situatii ce survin dupa efectuarea check-in-ului, adesea precedate de minim o intarziere sau o succesiune de intarzieri, singura informatie ce poate fi afisata este “cancelled” / “iptal”.

 

Pentru cazurile de neregularitati de operare este absolut necesar ca pasagerii sa se prezinte din proprie initiativa la ultima poarta de imbarcare afisata si sa discute direct cu personalul operational pentru a solicita si primi asistenta.